Beloved Followers

Sunday, February 14, 2010

First entry

First time nak buat entry utk cupcakes..benda yang aku memang minat sangat tapi tak penah ada masa untuk buat semua tu.So sejak aku dah jadi teacher ni aku banyak menghabiskan masa kt rumah sambil buat deco (tu pun aku minat) jadi aku rasa mungkin aku boleh try skill dalam masakan plak..actually aku memang tak ada experience langsung pasal cupcake ni.so aku akan start from the beginning..dah lama aku dok google pasal cupcake and tomorrow aku akan buat my first cupcake..jeng..jeng..

For my first cupcake aku akan try untuk buat Moist Chocolate Cake with Chocolate Ganache..fuhh tgk nama cake pun aku da terliur..tak sabarnya nak tunggu esok..for tomorrow aku dah import resepi from blog Resepi Nannie.pasal oven and mixer plak aku akan import dari kampung..pinjam jap ek mama..esok pagi aku akan gi kedai utk shopping basic things utk buat cake..aku dah siapkan list seperti dibawah

  1. Tepung Gandum
  2. Serbuk Koko
  3. Baking Powder
  4. Soda Bikarbonat
  5. Gula Halus
  6. Susu Pekat
  7. Coklat Masakan
  8. Cupcake Paper
  9. Krim Putar
  10. Hiasan
  11. Lastly tray...

No comments:

Post a Comment